Nou avenç a l’àrea de Microbiologia de CATLAB
Gran avenç al Laboratori de Microbiologia de CATLAB. Implementació de la lectura automatitzada dels urocultius.
El laboratori de Microbiologia de CATLAB ha incorporat un sistema d’automatització per a la lectura de les plaques de cultiu d’orina (urocultius), mitjançant el sistema UCA (Urine Culture Application) i el programari Synapsys, integrats dins la plataforma KIESTRA (BD).
Beneficis clínics i operatius
1. Lectura automatitzada i estandarditzada
Reducció de la variabilitat subjectiva + Major coherència en la interpretació dels cultius
2. Eficiència i traçabilitat millorades
Gestió digital de tot el procés + Traçabilitat completa de cada mostra
3. Temps de resposta més curts
Avançament en l'obtenció de resultats preliminars + Optimització del flux de treball microbiològic
4. Millora en la qualitat diagnòstica
Suport a la presa de decisions clíniques més ràpides i fonamentades + Especialment rellevant en la gestió empírica de les infeccions urinàries (ITU)
5. Àmbit actual d’aplicació
Lectura automatitzada aplicada exclusivament als urocultius
Amb aquesta implementació, CATLAB continua avançant cap a una microbiologia més digitalitzada, segura i eficient, posant la tecnologia al servei de la qualitat assistencial.